Освітня програма 1-4 кл

освітня програма

Богорордчанського ліцею  № 1

Богородчанської  селищної ради Івано-Франківської області

І ступінь

ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Освітня програма початкової освіти (далі освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації початкової освіти як єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Освітня програма І ступеня (початкова освіта) розроблена на виконання:

-       Закону України «Про освіту» (Прийняття від 05.09.2017. Набрання чинності 28.09.2017)

  • Закону України «Про загальну середню освіту» ( Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом № 1642-III вiд 06.04.2000, ВВР, 2000, № 27, ст.213 ),(Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами № 2905-III вiд 20.12.2001, ВВР, 2002, № 12-13, ст.92, № 380-IV вiд 26.12.2002, ВВР, 2003, № 10-11, ст.86, № 1344-IV вiд 27.11.2003, ВВР, 2004, № 17-18, ст.250, № 2285-IV вiд 23.12.2004, ВВР, 2005, № 7-8, ст.162, № 2505-IV вiд 25.03.2005, ВВР, 2005, № 17, 18-19, ст.267, № 3235-IV вiд 20.12.2005, ВВР, 2006, № 9, № 10-11, ст.96, № 489-V вiд 19.12.2006 - набирає чинності з 01.01.2007 р.), крім того:

1 А, Б,В, 2А,Б, 3-А,В,4-А,Б,В класи

  • Постанови Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» для 1-х класів

-       Наказу  МОН України № 268 від 21.03.2018  "Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти";

-       Листа  МОН України№1/9-344 від 25.05.2018 "Про завершення експертизи освітніх програм"

-       Листа Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України №2.2-1250, 2.2-1255 від 21.05.2018 "Формувальне оцінювання учнів 1 класу"

-        за  типовою освітньою та навчальною  програмою для 1-2 класі  ЗЗСО, розробленими   під   керівництвом О.Я. Савченко,  затвердженими  

наказом МОН України    від 21. 03.2018 року №268 .

  • Типової освітньої програми НУШ для 1-2 класів розроблена під керівництвом Савченко О. Я., затвердженої наказом  Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019року No 1272  
  • Типової освітньої програми НУШ для 3-4 класів розроблена під керівництвом Савченко О. Я., затвердженої наказом  Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019року No 1273  

  2-В 3-Б класи

        – за типовим навчальним планом початкової школи науково- педагогічного проекту «Інтелект України», затвердженого 24. 05. 2018 р. листом МОН № 01-22/ 322;

загальний обсяг навчального навантаження

Загальний обсяг годин по 1-х класах: 700 годин/навчальний рік

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів  складає 2695 годин/навчальний рік:

 для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік,

 для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік,

 для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.

Освітню програму Богородчанського ліцею№ 1 БогородчанськоЇ   селищної  ради Івано- Франківської області для 1-А,Б,В, 2-А,Б,3-А,В,  4-А,Б,В класів, які працюватимуть за НУШ (програма О.Савченко)

 укладено за сімома основними освітніми галузями:

Мовно-літературна, у тому числі:

-       українська мова та література

Метою початкового курсу мовно - літературної  освіти є розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності  спілкуватися українською мовою для духовного, куль

турного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у

міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей. Відповідно до за значених мети і завдань у початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі  змістові лінії : «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».

-       англійська мова

Головна мета навчання  англійської мови у початковій школі полягає у  формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується  лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з  віковими можливостями молодших школярів. Початковий етап навчання і

ноземної мови у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі надзвичайно важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної

компетенції, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Тут відбувається становлення засад для формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь сприймати на слух, говорити, читати й писати у межах визначених програмою результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

Математична

Метою навчання математики є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування  математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та  продовження навчання. Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за  такими  змістовими лініями : «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження».

 

            Природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна освітні галузі  в навчальній програмі «Я досліджую світ»

Зазначені освітні галузі  реалізовуються в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична,  процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під  час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання  міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей.

Метою навчальної програми «Я досліджую світ» є особистісний розвиток  молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах  життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які

характеризують здатність учнів розв'язувати практичні за

Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме:

«Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);

«Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці);

«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена

суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у

світові досягнення);

«Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей,

культур, звичаїв);

«Людина і природа»  (пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ  природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і техно

логій у житті людини; залежність між діяльністю  людини і станом довкілля).

 

 

 
 

 

Інформатична

Метою навчання інформатиці є різнобічний розвиток особистості дитини  та її світоглядних орієнтацій, формування  інформатичної й інших ключових  компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. За результатами формування предметної компетентність випускники  початкової школи повинні використовувати  початкові знання вміння та навички

для: доступу до інформації (знання де шукати і як отримувати інформацію); опрацювання інформації; перетворення  інформації із однієї форми в іншу; створення інформаційних моделей;

оцінки інформації за її властивостями.

Технологічна

Метою навчання дизайну і технологій є розвиток особистості дитини засобами предметно-

перетворювальної діяльності, формування ключових та  проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих  проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження. Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими

змістовими лініями : «Інформаційно -комунікаційне середовище», «Середовище

проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».

 

Мистецька

Метою навчання мистецтва у школі є всебічний художньо-естетичний  розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької  спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в

особистому та суспільному житті. Досягнення поставленої мети Реалізація поста

вленої мети і завдань здійснюється за  змістовими  лініями : «художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну

місію  загальної мистецької освіти.

 

Фізкультурна

Метою навчання фізичної культури є всебічний фізичний розвиток

особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в

молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей, ціннісного

ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно - оздоровчих занять та

виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України

азначена мета і завдання реалізуються за такими змістовими лініями : «Рухова діяльність»,

«Ігрова та змагальна діяльність».

         При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-х класах – 35 хвилин.

        Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Години варіативної складової, передбачені на :

-        курс :

 3-А,В кл. – християнська етика – по 1 год. в кожному класі;

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних  програмах.

  • індивідуальні заняття:

1-А,Б,В, 2-А,Б,4- А,Б,В кл. - математика – по 0,5 год.,  українська мова – по 0,5 год. в кожному класі.

 

У початковій школі здійснюватиметься поділ класів на групи при вивченні української та іноземної  мов відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

 

 

 

Клас

 

К-сть учнів

 

Предмети

Українська мова

Англійська  мова

 

Німецька мова

 

Труд.навч.

 

 

Інформатика

1-А

28

2 групи

2 групи

 

 

 

1-Б

29

2 групи

2 групи

 

 

 

1-В

28

2 групи

2 групи

 

 

 

2-А

31

2 групи

2 групи

 

 

 

2-Б

32

2 групи

2 групи

 

 

 

2-В

23

 

 

 

 

 

3-А

32

2 групи

2 групи

 

 

2 групи

3-Б

22

 

 

 

 

2 групи

3-В

31

2 групи

2 групи

 

 

2 групи

4-А

30

2 групи

2 групи

 

 

2 групи

4-Б

31

2 групи

2 групи

 

 

2 групи

4-В

28

2 групи

2 групи

 

 

2 групи

В других класах предмет «інформатика» викладається в контексті інтегрованої галузі «Технології», тому поділу на групи не здійснюється.

 

Розроблена на основі

наказу МОН України

від 21.03.2018 р. №268

за типовою освітньою

програмою  під керівництвом

 О.Я.Савченко,

 додатком 12 до Державного стандарту

 

Навчальний план

Богородчанського ліцею №1

для навчання на І ступені ( перші, другі, треті  класи)

у 2021-2022 н.р.

 

Назва

освітньої галузі

 

Кількість годин на тиждень

1АБВ

2АБ

3АВ

4АБВ

Мовно-літературна, у тому числі:

Українська мова

7

7

 

7

 

7

 

Англійська мова

2

3

3

3

Математична

4

4

5

5

Я досліджую світ (природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

 

3

 

3

 

 

3

 

 

3

 

Технологічна

 

1

 

2

1

1

Інформатична

1

1

Мистецька

2

2

2

2

Фізкультурна*

3

3

3

3

Усього

22

24

25

25

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:

·       Курс «Християнська етика»

 

·       Індивідуальне заняття «Українська мова»

·       Індивідуальне заняття «Математика»

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

0,5

0,5

 

0,5

0,5

0,5

 

0,5

Загальнорічна кількість навчальних годин

23

25

26

26

Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня

20

22

23

23

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) 

23 

25

26

26

 

Перелік освітніх програм і їх завдань для 2-В,3-Б класу, які працюватиме за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».

Мета і завдання мовно-літературної освітньої галузі   реалізуються  через  навчальні  предмети  «Українська  мова» (3,5 год/тижд.), «Читання» (3,5 год/тижд.)   і   « Англійська мова» (3 год/тижд.).

Мета і завдання математичної освітньої галузі реалізуються через навчальні предмети «Математика» (4 год/тижд.) і «Еврика» (1 год/тижд.); фізкультурної — через навчальний предмет «Фізична культура» (2 год/тижд.) і «Я пізнаю світ» (1 год/тижд.).

Мета і завдання мистецької освітньої галузі реалізуються через інтегрований навчальний  предмет «Мистецтво» (1 год/тижд.); галузі «Здоров»я та фізична культура» — через окремі навчальні предмети «Фізична культура» (3 год/тижд.) і «Основи здоров»я» (0,5 год/тижд.).

Мета і завдання  освітньої галузі «Природознавство. Суспільствознавство» реалізуються через окремі предмети «Людина і світ» (2 год/тижд.) та «Навчаємось разом»  (2 год/тижд.).

 

Розроблено за додатком  №2

до наказу МОН України

від 03.02.2021 р. №140

 « Про внесення змін до наказу МОН України

від 02.11.2016 р. № 1319 та визнання такими,

що втратили чинність,

деяких наказів МОН України»

 

Навчальний план

Богородчанського ліцею№1

для 2-В, 3-Б класів,

що працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»

на 2021-2022 н.р.

 

Освітні галузі            

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

2-В

3-Б

Мовно-літературна

( українська мова)

Українська мова

 

6

6

Англійська мова

3

3

Математична

Математика

4

4

Мовно-літературна,Математична

Природнича, Соціальна і здоров»язбережувальна,

Громадянська та історична,

Технологічна, Фізкультурна

Мистецька

 

 

 

      Я пізнаю світ

 

8

 

 

        8

 

Інформатична

Інформатика

1

Фізкультурна

Фізична культура

2

2

Мистецька

Мистецтво

1

1

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:

 

·       Вивчення « Я пізнаю світ»

 

 

1

    

 

1

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

22

23

Сумарна  кількість навчальних годин інваріантної і варіантної складових, що фінансуються з бюджету

( без урахування поділу класів на групи)

25

26

Для учнів 2-4-х класів створена одна ГПД в кількості 30 учнів. Робота  групи продовженого дня організована відповідно до чинного Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 2009 року № 1121).

 

Корекційно-розвитковий компонент

 

У 1-В,2-Б,3-В,4-В класах надаються освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами (далі ООП). У класах з інклюзивним навчанням застосовуються особистісно орієнтовані методи навчання з урахуванням індивідуальних особливостей освітньої діяльності таких дітей.

У закладі здійснюється психолого-педагогічний супровід дітей з ООП працівниками психологічної служби (практичним психологом та соціальним педагогом).

Навчання у класах з інклюзивним навчанням проводиться за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для ЗЗСО.

Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів ЗЗСО.

Для учнів з ООП здійснюється корекційно-розвиткова робота як комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, який спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини.

Відповідно до індивідуальних особливостей на кожного учня з ООП складається індивідуальна програма розвитку, яка забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає конкретні навчальні стратегії та підходи.

В індивідуальній програмі розвитку зазначається загальна інформація про учня, наявний рівень знань і вмінь, динаміку розвитку, адаптацію навчального матеріалу, технічні пристосування, додаткові послуги (корекційно-розвиткові заняття).

Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з ООП. Корекційно-розвиткові заняття проводяться з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної  діяльності учня.