Освітня програма 1-4 кл
освітня програма
Богорордчанського ліцею № 1
Богородчанської селищної ради Івано-Франківської області
І ступінь
ПОЧАТКОВА ОСВІТА
Освітня програма початкової освіти (далі освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації початкової освіти як єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Освітня програма І ступеня (початкова освіта) розроблена на виконання:
- Закону України «Про освіту» (Прийняття від 05.09.2017. Набрання чинності 28.09.2017)
- Закону України «Про загальну середню освіту» ( Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом № 1642-III вiд 06.04.2000, ВВР, 2000, № 27, ст.213 ),(Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами № 2905-III вiд 20.12.2001, ВВР, 2002, № 12-13, ст.92, № 380-IV вiд 26.12.2002, ВВР, 2003, № 10-11, ст.86, № 1344-IV вiд 27.11.2003, ВВР, 2004, № 17-18, ст.250, № 2285-IV вiд 23.12.2004, ВВР, 2005, № 7-8, ст.162, № 2505-IV вiд 25.03.2005, ВВР, 2005, № 17, 18-19, ст.267, № 3235-IV вiд 20.12.2005, ВВР, 2006, № 9, № 10-11, ст.96, № 489-V вiд 19.12.2006 - набирає чинності з 01.01.2007 р.), крім того:
1 А, Б,В, 2А,Б, 3-А,В,4-А,Б,В класи
- Постанови Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» для 1-х класів
- Наказу МОН України № 268 від 21.03.2018 "Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти";
- Листа МОН України№1/9-344 від 25.05.2018 "Про завершення експертизи освітніх програм"
- Листа Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України №2.2-1250, 2.2-1255 від 21.05.2018 "Формувальне оцінювання учнів 1 класу"
- за типовою освітньою та навчальною програмою для 1-2 класі ЗЗСО, розробленими під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженими
наказом МОН України від 21. 03.2018 року №268 .
- Типової освітньої програми НУШ для 1-2 класів розроблена під керівництвом Савченко О. Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019року No 1272
- Типової освітньої програми НУШ для 3-4 класів розроблена під керівництвом Савченко О. Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019року No 1273
2-В 3-Б класи
– за типовим навчальним планом початкової школи науково- педагогічного проекту «Інтелект України», затвердженого 24. 05. 2018 р. листом МОН № 01-22/ 322;
загальний обсяг навчального навантаження
Загальний обсяг годин по 1-х класах: 700 годин/навчальний рік
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів складає 2695 годин/навчальний рік:
для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік,
для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік,
для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.
Освітню програму Богородчанського ліцею№ 1 БогородчанськоЇ селищної ради Івано- Франківської області для 1-А,Б,В, 2-А,Б,3-А,В, 4-А,Б,В класів, які працюватимуть за НУШ (програма О.Савченко)
укладено за сімома основними освітніми галузями:
Мовно-літературна, у тому числі: - українська мова та література Метою початкового курсу мовно - літературної освіти є розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, куль турного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей. Відповідно до за значених мети і завдань у початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі змістові лінії : «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища». - англійська мова Головна мета навчання англійської мови у початковій школі полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з віковими можливостями молодших школярів. Початковий етап навчання і ноземної мови у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі надзвичайно важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компетенції, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Тут відбувається становлення засад для формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь сприймати на слух, говорити, читати й писати у межах визначених програмою результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. |
|
Математична Метою навчання математики є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями : «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження».
Природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна освітні галузі в навчальній програмі «Я досліджую світ» Зазначені освітні галузі реалізовуються в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей. Метою навчальної програми «Я досліджую світ» є особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні за Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме: «Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); «Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв); «Людина і природа» (пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і техно логій у житті людини; залежність між діяльністю людини і станом довкілля). |
|
|
|
|
|
Інформатична Метою навчання інформатиці є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій, формування інформатичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. За результатами формування предметної компетентність випускники початкової школи повинні використовувати початкові знання вміння та навички для: доступу до інформації (знання де шукати і як отримувати інформацію); опрацювання інформації; перетворення інформації із однієї форми в іншу; створення інформаційних моделей; оцінки інформації за її властивостями. Технологічна Метою навчання дизайну і технологій є розвиток особистості дитини засобами предметно- перетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження. Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями : «Інформаційно -комунікаційне середовище», «Середовище проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації». |
|
Мистецька Метою навчання мистецтва у школі є всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті. Досягнення поставленої мети Реалізація поста вленої мети і завдань здійснюється за змістовими лініями : «художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти. |
|
Фізкультурна Метою навчання фізичної культури є всебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно - оздоровчих занять та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України азначена мета і завдання реалізуються за такими змістовими лініями : «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність». При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-х класах – 35 хвилин. Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів. Години варіативної складової, передбачені на : - курс : 3-А,В кл. – християнська етика – по 1 год. в кожному класі; |
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
- індивідуальні заняття:
1-А,Б,В, 2-А,Б,4- А,Б,В кл. - математика – по 0,5 год., українська мова – по 0,5 год. в кожному класі.
У початковій школі здійснюватиметься поділ класів на групи при вивченні української та іноземної мов відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).
Клас
|
К-сть учнів |
|
Предмети |
|||
Українська мова |
Англійська мова
|
Німецька мова
|
Труд.навч.
|
Інформатика |
||
1-А |
28 |
2 групи |
2 групи |
|
|
|
1-Б |
29 |
2 групи |
2 групи |
|
|
|
1-В |
28 |
2 групи |
2 групи |
|
|
|
2-А |
31 |
2 групи |
2 групи |
|
|
|
2-Б |
32 |
2 групи |
2 групи |
|
|
|
2-В |
23 |
|
|
|
|
|
3-А |
32 |
2 групи |
2 групи |
|
|
2 групи |
3-Б |
22 |
|
|
|
|
2 групи |
3-В |
31 |
2 групи |
2 групи |
|
|
2 групи |
4-А |
30 |
2 групи |
2 групи |
|
|
2 групи |
4-Б |
31 |
2 групи |
2 групи |
|
|
2 групи |
4-В |
28 |
2 групи |
2 групи |
|
|
2 групи |
В других класах предмет «інформатика» викладається в контексті інтегрованої галузі «Технології», тому поділу на групи не здійснюється.
Розроблена на основі
наказу МОН України
від 21.03.2018 р. №268
за типовою освітньою
програмою під керівництвом
О.Я.Савченко,
додатком 12 до Державного стандарту
Навчальний план
Богородчанського ліцею №1
для навчання на І ступені ( перші, другі, треті класи)
у 2021-2022 н.р.
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на тиждень |
||||
1АБВ |
2АБ |
3АВ |
4АБВ |
||
Мовно-літературна, у тому числі: |
Українська мова |
7 |
7
|
7
|
7
|
Англійська мова |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
Математична |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі) |
3 |
3
|
3
|
3
|
|
Технологічна |
1 |
2 |
1 |
1 |
|
Інформатична |
1 |
1 |
|||
Мистецька |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Фізкультурна* |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Усього |
22 |
24 |
25 |
25 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять: · Курс «Християнська етика»
· Індивідуальне заняття «Українська мова» · Індивідуальне заняття «Математика» |
|
|
1 |
|
|
0,5 |
0,5 |
|
0,5 |
||
0,5 |
0,5 |
|
0,5 |
||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
23 |
25 |
26 |
26 |
|
Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня |
20 |
22 |
23 |
23 |
|
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) |
23 |
25 |
26 |
26 |
Перелік освітніх програм і їх завдань для 2-В,3-Б класу, які працюватиме за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Мета і завдання мовно-літературної освітньої галузі реалізуються через навчальні предмети «Українська мова» (3,5 год/тижд.), «Читання» (3,5 год/тижд.) і « Англійська мова» (3 год/тижд.).
Мета і завдання математичної освітньої галузі реалізуються через навчальні предмети «Математика» (4 год/тижд.) і «Еврика» (1 год/тижд.); фізкультурної — через навчальний предмет «Фізична культура» (2 год/тижд.) і «Я пізнаю світ» (1 год/тижд.).
Мета і завдання мистецької освітньої галузі реалізуються через інтегрований навчальний предмет «Мистецтво» (1 год/тижд.); галузі «Здоров»я та фізична культура» — через окремі навчальні предмети «Фізична культура» (3 год/тижд.) і «Основи здоров»я» (0,5 год/тижд.).
Мета і завдання освітньої галузі «Природознавство. Суспільствознавство» реалізуються через окремі предмети «Людина і світ» (2 год/тижд.) та «Навчаємось разом» (2 год/тижд.).
Розроблено за додатком №2
до наказу МОН України
від 03.02.2021 р. №140
« Про внесення змін до наказу МОН України
від 02.11.2016 р. № 1319 та визнання такими,
що втратили чинність,
деяких наказів МОН України»
Навчальний план
Богородчанського ліцею№1
для 2-В, 3-Б класів,
що працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
на 2021-2022 н.р.
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
|
2-В |
3-Б |
||
Мовно-літературна ( українська мова) |
Українська мова
|
6 |
6 |
Англійська мова |
3 |
3 |
|
Математична |
Математика |
4 |
4 |
Мовно-літературна,Математична Природнича, Соціальна і здоров»язбережувальна, Громадянська та історична, Технологічна, Фізкультурна Мистецька |
Я пізнаю світ |
8
|
8
|
Інформатична |
Інформатика |
1 |
|
Фізкультурна |
Фізична культура |
2 |
2 |
Мистецька |
Мистецтво |
1 |
1 |
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:
· Вивчення « Я пізнаю світ» |
1 |
1 |
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
22 |
23 |
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіантної складових, що фінансуються з бюджету ( без урахування поділу класів на групи) |
25 |
26 |
Для учнів 2-4-х класів створена одна ГПД в кількості 30 учнів. Робота групи продовженого дня організована відповідно до чинного Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 2009 року № 1121).
Корекційно-розвитковий компонент
У 1-В,2-Б,3-В,4-В класах надаються освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами (далі ООП). У класах з інклюзивним навчанням застосовуються особистісно орієнтовані методи навчання з урахуванням індивідуальних особливостей освітньої діяльності таких дітей.
У закладі здійснюється психолого-педагогічний супровід дітей з ООП працівниками психологічної служби (практичним психологом та соціальним педагогом).
Навчання у класах з інклюзивним навчанням проводиться за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для ЗЗСО.
Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів ЗЗСО.
Для учнів з ООП здійснюється корекційно-розвиткова робота як комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, який спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини.
Відповідно до індивідуальних особливостей на кожного учня з ООП складається індивідуальна програма розвитку, яка забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає конкретні навчальні стратегії та підходи.
В індивідуальній програмі розвитку зазначається загальна інформація про учня, наявний рівень знань і вмінь, динаміку розвитку, адаптацію навчального матеріалу, технічні пристосування, додаткові послуги (корекційно-розвиткові заняття).
Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з ООП. Корекційно-розвиткові заняття проводяться з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності учня.